7 důležitých odpovědí, které by měl dostat váš copywriter

17.10.2017

Máte službu, nebo produkt a vytváříte webové stránky, kde jej chcete propagovat? Pokud nejste rození spisovatelé, pak určitě sháníte někoho, kdo vám pomůže napsat texty na váš web, po jejichž přečtení vám klienti utrhnou ruce. Jak však rozeznat dobrého copywritera od pisálka, který o marketingu neví zhola nic?

Texty musí zaujmout

Existují copywriteři, kteří napíšou velmi rychle text na jakékoliv téma. Vytvoří reklamní popisek během několika hodin a za velmi nízkou cenu. Zní to jako ideál, že? Ale pozor, takového obsahu je plný internet. Pokud chcete být vidět, musíte v dnešní době něčím zaujmout.

Většina klientů si myslí, že kvalitního copywritera vybere na základě několika otázek – nejčastější jsou dotazy na cenu, termín a reference.

Já doporučuji – zkuste dávat více odpovědí. Uvidíte, že dostanete několik zpráv, které se hned na první pohled odliší.

Co po vás profesionální copywriter bude rozhodně chtít

Abych vám usnadnila práci, vypracovala jsem pro vás sedmibodový seznam nejdůležitějších témat, o kterých bude chtít dobrý copywriter komunikovat. Věřím, že se tak vyhnete kolotoči otázek a odpovědí, který by vás otrávil ještě dříve, než se vůbec doberete k opravdové spolupráci.

1. Základní údaje o společnosti - jak fungujete, co je vaše priorita, vaše filozofie, prostě vše, co by mohlo být zajímavé.

2. Základní údaje o tom, co nabízím - v čem je výrobek, nebo služba nová, jiná, lepší, zvláštní.

3. Údaje o ceně - srovnání s konkurencí.

4. Jaká je cílová skupina zákazníků - kdo u vás nejčastěji nakupuje? Pokud máte vypracované persony a klíčová slova, sem s nimi.

5. Proč nakoupit zrovna od nás - v čem jste jiní než konkurence, v čem zajímaví, co vás odlišuje.

6. Jaké máme bonusy pro zákazníka

7. Jakým způsobem funguje prodej služeb

Takže seznam už máte. S chutí do toho, třeba si i vy sami uvědomíte, jak moc výjimečný produkt máte, nebo naopak, kde máte nějaké nedostatky. Možná, že budete mít problém rozepsat se o všech položkách. Nevadí. Mějte ale na mysli: čím více informací copywriterovi dáte, tím relevantněji je vám schopen odpovědět. Tím lepší texty ve výsledku může vytvořit.

"Neexistují hloupé odpovědi, pouze chytré otázky."

- Aristoteles

Už jste objevili svou jedinečnost?