Jak neskončit o žebrácké holi aneb…

18.12.2017

… cenotvorba jako základní kámen úspěšného podnikání 

Minimální mzda v České republice je 66 Kč za hodinu vykonávané práce. Nedávno jsem však dostala nabídku, při které jsem vytřeštěnýma očima málem shodila monitor, a brada mi spadla na klávesnici tak rychle, že na ní mám doteď obtisknuté písmeno B. Informace o finanční odměně sice byla zaobalená do mnoha okolků, ale nakonec jsem se dopočítala, že bych si mohla vydělat úžasných a dech-beroucích 10 - 30 Kč/hod.

Nooo... je o čem přemýšlet.

Kdo je ochotný psát články za almužnu?

V první chvíli mě napadlo zavolat na onu pochybnou společnost (která na každém článku za 30 Kč vydělala 250 Kč od svého koncového klienta – jak ten musí být nadšen kvalitou dodané služby, o tom netřeba polemizovat) a pěkně od plic jim řeknu, co si o tom myslím. Ale byla sobota večer, takže jsem uznala, že je to činnost naprosto zbytečná. Zbytek večera se mi pak honilo hlavou, jak je možné, že jim to prochází. Důvod je jeden jediný. Bohužel se najdou lidi, kteří jsou ochotni za tuto cenu psát.

Kdysi jsem jim byla dokonce dost podobná. Jako matka samoživitelka v tíživé situaci jsem si přivydělávala po nocích a brala jsem každou nabídku, která přišla. Měla jsem za to, že musím vydělávat, vzdělávání šlo jaksi stranou. Samozřejmě na úkor kvality. A protože jsem to dobře věděla, sebedůvěra byla na nule.

Jen tak mimochodem, jedná se o společnost SEOLIGHT. V den, kdy jsem onu skvělou nabídku dostala, jsem se zařekla, že udělám co bude v mých silách, abych jim to jejich podvodné podnikání znepříjemnila. A tohle v mých silách je;-). Ale pokračujme k tématu…

Žádný učený z nebe nespadl

Dnes už vím, že sebevzdělávání je zásadní. Čas strávený zjišťováním informací se mi bohatě zaplatí lepšími zakázkami. Jednoduše řečeno, vzdělání se vyplatí.

Jak zvyšovat cenu

Roztáčí se tak jednoduchý kolotoč – s rostoucími vědomostmi roste sebedůvěra. S rostoucí sebedůvěrou přijmete složitější zakázky. S úspěšně zvládnutými zakázkami, a s každým dalším spokojeným klientem, opět rostou znalosti a zkušenosti. Čím více zkušeností, tím kvalitnější a lépe zaplacená práce. Práce za větší odměnu je samozřejmě o mnoho radostnější, než když si během probdělé noci vyděláte tak akorát na kávu, abyste přežili další den.

A jak poznáte, že je ten správný čas navýšit cenu za své služby? Vcelku jednoduše. V momentě, kdy pro pracovní vytíženost odmítnete první zakázku, je čas zdražit. Kdykoliv se naučíte něco důležitého pro váš byznys, zdražte. Ideálně zdražte také každý rok. Samozřejmě je potřeba stávajícím klientům zvýšení ceny náležitě zdůvodnit, ale pokud jsou s vaší službou spokojení, určitě to budou respektovat. 

Takže hodně úspěchů, ať vás podnikání baví!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky